zaterdag 14 januari 2017

De noodzaak van adverteren op Facebook

Iedereen die een Facebookpagina beheert zal het herkennen; Facebook probeert je aan te zetten tot adverteren (het boosten van berichten). 


Ook wij proberen onze klanten ervan te overtuigen. 
‘Waarom?’ is dan de eerste belangrijke vraag. 
Deze vraag is, wat ons betreft, simpel te beantwoorden:

Achter Facebook schuilt een ingewikkeld algoritme dat ervoor zorgt dat iedere geplaatste post maar bij 10-17% van jouw volgers (likes) terecht komt. 
Oneerlijk? 
Vinden wij wel. 
Maar het geeft ook de noodzaak van adverteren weer; wil je jouw bereik vergroten dan moet je adverteren. 
Je kunt dus als het ware ‘bereik kopen’.


Dus, adverteren op Facebook

Want Facebook biedt een groot potentieel bereik; Nederland telt 9.8 miljoen Facebook accounts, waarvan 6,8 miljoen mensen dagelijks Facebook gebruiken. 
En Facebook geeft gebruikers de mogelijkheid om heel gericht een doelgroep te bereiken. 
Want Facebook weet super veel van ons allemaal, doordat iedere gebruiker veel informatie deelt met dit online platform. 
En dat werpt nu zijn vruchten af. 
Want het kan zo gek niet of je kan er een doelgroep van maken: leeftijd, geslacht, opleiding, liked een bepaalde pagina, speelde een spel, gebruikt een Iphone, woonplaats, interesses, werk en ga zo maar door.

Lees het gehele artikel bij SURLINIO!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen